Stickad halsduk

Även om solen lyser utanför mitt fönster idag och det är varmt och skönt fortfarande är det kanske dags att börja sticka på något värmande till hösten?2009 var jag med i en utställning med stickade sjalar på Söndrums bibliotek i Halmstad. På vernissagen lärde jag mig sticka snöstorpsstickning. Det var en ny teknik för mig som jag tyckte var väldigt rolig att sticka. Mönstret blir likadant på båda sidorna så det passar perfekt till en halsduk.

Till halsduken har jag använt ett regnbågsrandigt ullgarn från Kauni. Garnet heter Kauni Effekt och färgen jag använt heter EQ. Det finns i många andra fina färgställningar också.
Jag brukar handla mitt garn hos Garnkorgen.

Mönstret finns på svenska och engelska.
Halsduk i snöstorpstickning
Snöstorp scarf – english pattern

One thought on “Stickad halsduk

  1. Hej
    Jag har google alerts på återbruk och då dök din kjol upp. Det var så jag hittade din blogg. Titta gärna in hos mig. Jag har massor av återbruk och t om hade jag en utmaning som hette Återbruk 2012. Den kommer att återkomma i höst. Trevligt att hitta dig. jag börjar följa dig nu.

Kommentera

