Liten kjol till en liten flicka

Idag har jag roat mig med att sy en liten jeanskjol till min lilla flicka.

Den är gjord efter samma princip som jeanskjolen i min tutorial men här har jag struntat i den klockade volangen och bara gjort en rynkad volang.

Bakfickorna satt väldigt lågt på jeansen så för att kunna klippa bort tillräckligt mycket för att slippa en liten snibb mitt bak sprättade jag loss fickorna och sydde sen fast dom på volangen. Längs fållen har jag sytt fast en liten bomullsspets.

Kommentera

