Efter städning – belöning

Igår blev jag klar med min jacka och idag tog jag itu med den tråkiga städningen av klippbordet. Eftersom jag tycker att städning är ganska tråkigt (och undviker det så mycket jag kan) tänkte jag att jag skulle ha en liten belöning när jag var klar.

Jag belönade mig med ett litet återbruksprojekt 🙂

Min lillasysters gamla tröja förvandlades till en kjol till min lilla flicka.

Tröjan hade motveck längst upp och hade mycket vidd nertill.

Jag började med att klippa av den precis under motvecken och sen vek jag bara ner 2 cm längs kanten, sydde runt och trädde i resår i kanalen.

Färdig! En ny kjol till en nöjd liten flicka på mindre än en halvtimme.

Kommentera

