Lite pärlpyssel

Idag fick hem vi ett paket från Slöjddetaljer!
Jag beställde en födelsedagspresent till min lille grabb som fyller 7 år denna månaden och för att komma upp i mimimiordergränsen på 300 kr var jag tvungen att beställa lite prälor 🙂

Jag hade sett ett blogginlägg om att smälta plastpärlor(pärlplattepärlor) i ugnen och tänkte att det måste jag testa. Jag hade vanliga plastplastpärlor hemma men beställde några glittriga och andra roliga färger.

Laddaren till mitt kamerabatteri har gått och gömt sig så det blir lite suddiga mobilbilder idag.

Det är hur enkelt som helst. Man tar bara pärlor och lägger på bakplåtspapper. Det är viktigt att det är luft mellan pärlorna, så att dom inte smälter ihop. Efter några minuter i ugnen i 200 graders värme ser dom ut såhär.

Jag provade att knyta ett makraméarmband med ett grönt vaxat bomullsband som jag hade hemma och att bara trä upp på på en resårtråd.

Kommentera

