Jag + vävning = sant

Idag tänkte jag visa en bild från vävstolen. Jag håller just nu på med lite återbruk inför en utställning i Varberg i höst.
Utställningen heter Jag + vävning = sant och kommer att vara 6 oktober – 25 november i konsthallen/hamnmagasinet.
Inlämning till utställningen närmar sig med stormsteg så jag tänker tillbringa dagen i vävstolen.

Vad det ska bli återkommer jag med när det är klart men det är linvarp och en gammal världskarta till inslag.

Jag kommer även att lämna in en väv som jag gjorde när jag gick på Önnestads folkhögskola. Den är gjord av jeanssömmar och mattlin med svart mattvarp i varpen och även som inslag.Jag tänker även  lämna in regnbågsmattan jag vävde förra året samt en lampa som är vävd i rundväv med elsladdar som inslag.

Sen är det bara att vänta och se vad som kommer med på utställningen.

Kommentera

