Tur i oturen

Idag är det för ovanlighetens skull inget textilt jag arbetat med men lite återvinning. På besök hos min bror i somras räddade jag ett litet bord som var på väg till tippen. Jag har tänkt att det ska stå vid sidan av soffan så att jag kan ha min tekopp där när jag sitter i soffan och stickar.

Bordet har varit gult från början men sen hade brorsan målat om det svart men slarvat ganska mycket så det gula lös igenom både här och där.

Nu ska bordet bli vitt. Jag har tvättade med målartvätt igår och idag har bordet fått ett lager vit färg. Tur i oturen när färgburken välte och mer än hälften av färgen rann ut var att jag inte stod inomhus som jag först tänkt utan i uthuset där det är jordgolv. Nu får färgen bara ligga kvar och torka så krattar jag bort den sen 🙂
Dubbel tur var att färgen räckte trots allt som hamnade vid sidan om.

Kommentera

