Svampfärgning

Jag har tillbringat många lediga timmar i skogen i höst. Jag har plockat massvis med små och stora färgsvampar för att färga garn med.

spindlingJust nu ligger den fjärde härvan i grytan med blodspindlingar och en del andra röd/brunakriga spindlingar som jag inte vet vad dom heter.

Jag har provat att färga med sammetsfotad pluggskivling också. Jag hade flera härvor av ett ljusgult ullgarn som legat flera år i garnskåpet.sammetsfotad pluggskivling
Längst bort ligger det ljusgula garnet ofärgat och sedan bad 4, 3, 2 och 1.

Kommentera

