Broderi

Jag har råkat få en rejäl förkylning och har tillbringat de senaste fem dygnen i soffan och sängen. Att ligga still och göra ingenting är inte min bästa gren så jag har påbörjat ett broderi mellan tupplurar och hostattacker 😉

Jag broderar med ett tvåtrådigt tunt ullgarn som jag köpt på hemslöjden i Halmstad och sedan färgat själv. Tyget är ett mörkt plommonlila möbeltyg  i ull.

image image image imageJag hade ingen plan från början utan har bara broderat fritt utan att rita upp linjer eller använda mallar. Min enda tanke var att använda mycket förstygn.

Det ska bli något speciellt men vad tänker jag inte avslöja än.

 

Kommentera

