Lite återvinning

För några helger sedan var barnen iväg och sov över hos farmor och farfar och jag hade plötsligt väldigt mycket tid över så jag passade på att ta tag i lite återvinning som jag funderat ett tag på.

Mina barn har älskat att pärla på dagis dvs trä pärlor på en elastisk tråd så att det blir halsband, armband och ringar. Jag är själv ganska förtjust i pärlor så jag har sparat alla pärlade saker i en gammal glasslåda. Glasslådan hade blivit överfull och dessutom hade alla halsband och armband trasslat ihop sig så att det var en enda stor sammanhängande klump.

Jag satte mig ner vid köksbordet och klippte upp alla gamla armband, halsband och ringar och samlade pärlorna i en burk och resårtrådarna i en hög.Bild 881Dagen efter var barnen fortfarande hos farmor och farfar så jag satte mig och sorterade alla pärlorna. Nu har vi en egen liten pärlaffär där man kan välja och vraka när man vill göra ett nytt armband eller halsband 🙂

IMG_1114

 

Kommentera

