Sockstickning

Bild 905Jag brukar inte sticka sockar för jag tycker att det är lite tråkigt men jag har haft ett par bland mina favoriter på Ravelry väldigt länge. Det är ett gratismönster som heter Kalajoki. Jag beställde lite garn från Garnkorgen och passade på att slänga med en härva grönt sockgarn från Malabrigo. Jag har aldrig provat deras sockgarn förut och det ska bli intressant att se hur bra dom håller. Garnet är 100% ull och otroligt mjukt och gosigt. Ett riktigt nöje att sticka med.Jag har precis blivit klar med socka nr 1 och har börjat med nr 2. Förhoppningsvis hinner jag klart innan det blir för varmt för ullstrumpor. 🙂

Kommentera

