Yohio

Att sy maskeradkläder är något av det roligaste jag vet så när min son kom hem och berättade att han behövde en Yohiokostym till skolans melodifestival satte jag igång direkt 🙂

På vinden hittade jag en bit benvitt tyg som var stretchigt och lite glansigt på avigsidan. Avigsidan fick bli rätsida och sen tittade vi på Yohios framträdande på youtube ca 100 ggr 😉

Efter ungefär en veckas arbete blev det såhär

Bild 1007Han ville inte visa magen som Yohio gjorde i sina kläder så vi sydde ett linne att ha under.

Lillasyster ville också prova.

Bild 1006

3 thoughts on “Yohio

  1. Hej
    vad glad jag blev när jag hittade din blogg, så fina grejer och återbruk! Jag har också hållit på med detta i flera år (dock haft en LÅNG paus), sytt mest annorlunda väskor, men även smycken och annat samt bloggat. Mitt jobb har gjort att jag haft en lång paus men blir så inspirerad av människor som dig – så jag sätter nog igång snart igen :-)). Vill du kika på min blogg så heter den mirkkaliveon.wordpress.com.

    hälsar
    Maritta

  2. Ååh, så bra gjort! Jag undrar, får jag sno dom där bilderna till min blogg om YOHIO?
    Jag säger att bilderna tillhör dig och länkar dig blogg.
    Jag gör det bara med din tillåtelse, är det okej? ^-^

Kommentera

