Jeanskjol

Förra sommaren sydde jag 2 jeanskjolar som jag använt väldigt mycket och idag blev det en till i ungefär samma modell.

Instruktionerna till hur man syr en jeanskjol av ett par gamla jeans hittar du här.
Ett par favoritjeans hade blivit utslitna på insidan av låren men överdelen var fortfarande fin och det är just hur bra jeansen passar i midjan som gör dom till favoriter så därför passade det finfint att göra om dom till en kjol.Bild 1146Jag började med att klippa av byxorna och sedan har jag sytt på två volanger i nederkanten.

Eftersom detta var ett par stretchjeans har jag sytt fast den första volangen med en töjbar söm så att den inte ska spricka när jag använder kjolen.

Bild 1162Bild 1160Jag ber om ursäkt för de suddiga mobilbilderna tagna av min son 😉

 

Kommentera

