Jeansväska

Jag har sytt en ny väska.
Väskor kan man inte ha för många och jakten efter den perfekta väskan fortsätter.

väskaVäskan är sydd av bitar från några par gamla jeans och en överbliven bit bomullstyg från jackan jag sydde förra hösten.

Väskan är av en modell som jag aldrig provat förut. Axelremmen sitter ganska långt ner på sidorna så att man viker ner den övre delen av väskan för att stänga den. På bilden längst upp till vänster är överdelen nervikt och på bilden under är den inte vikt.
Den har två innerfickor med lila blixtlås.

6 thoughts on “Jeansväska

  1. Hej, jag håller på med ”återbruk” i skolan och jag ska göra en väska. Jag älskar din!!!<3<3
    Hur gjorde du den? Hade du någon mall jag kan få? Hur gjorde du axelbandet? Hur fick du den så himla snygg?

      • Jag ska se om jag kan ta en bild i kväll när jag kommit hem. Jag har först sytt fast blixtlås på fodret och sedan sytt fast en fickpåse bakom.

    • Hej. Kul att du gillar min väska 🙂
      Jag har tyvärr ingen mall. Jag bara ritade upp formen jag ville ha på ett papper och sen har väskan en kant runt om. Axelbandet är klippt 4 ggr så brett som jag ville ha det och sedan har jag vikt det så att det är 4 lager tjockt. För att göra väskan fodrad så syr man först klart ytterväskan och fodret var för sig och sedan vändsyr man ihop dom.

      • Tack så mycket att du svarade! 😊
        Jag kanske ställer någon mer fråga sen om jag får problem.
        Jag skulle gärna vilja ha fler bilder (på ex. innerfickan) om du orkar fixa. Tack!!🌟

      • Jag lyckades inte infoga bilder här så jag har lagt upp ett nytt inlägg med bilder på fickan. Sök på jeansficka i bloggen så får du upp det.

Kommentera

