Burkflärpsväska

Jag har sparat på dom små flärparna man öppnar aluminiumburkar med under flera månader och länge varit sugen på att göra något roligt av dom.
Jag har sett många varianter på armband, hårband, plånböcker och väskor och började med att kolla på Youtube hur man virkar för att sätta ihop dom på ett smidigt sätt och började prova direkt.
Efter tre kvällars virkande blev det en liten väska att ha telefon och nycklar i när jag här kläder utan fickor.
image

image

image

På ena sidan finns en rand med gröna flärpar.
Väskor består av 198 st flärpar och den är fodrad med ljuslila bomullstyg.

One thought on “Burkflärpsväska

  1. Vilken rolig blogg, massa roliga tips och trix! Helt underbart att du tog hand om råullen från bonden och gjorde fina vantar! MIn vävstol får inte plats i lägenheten, men har börjat få ordning på mitt hobbyrum, köpt en overlock och tänkte försöka mig på att sy ett par byxor åt min systerson i strl 92 =)

Kommentera

