Jeansväska

Jag har fått en fråga om hur jag sytt innerfickorna på min jeansväska så här kommer några bilder som förhoppningsvis förtydligar det lite.

20140320-200351.jpg

20140320-200402.jpg
Jag har lagt blixtlåset på tyget och sytt fast det med tät sicksack runt om. Sedan har jag klippt bort tyget bakom blixtlåset så att det blir ett hål under blixtlåset. Denna metoden använder mina elever i skolan för det är ett väldigt enkelt sätt att sy fast ett blixtlås.
Efter att blixtlåset satts fast har jag klippt en rektangel av samma tyg som fodret i väskan och lagt det bakom blixtlåset. Sedan sicksackade jag bara fast det från rätsidan och sen är fickan färdig.
Eftersom jag sytt med röd tråd på ett rött tyg är det svårt att se sömmen men den finns där om man tittar noga.

Kommentera

