Baddräktsväska?

Idag har jag virkat klart en liten väska som jag började på igår.

IMG_1942Jag har använt en stor genomskinlig blå plastburk där jag skar av överdelen och gjorde hål längs överkanten som jag kunde virka i.

När jag började gjorde jag först en fast maska i ett av hålen och sedan en luftmaska och det upprepade jag runt hela kanten.
Varv 2 virkade jag fasta maskor hela vägen runt, både i de fasta maskorna och luftmaskorna från första varvet.

När jag tyckte att kanten var lagom hög virkade jag fasta maskor i 1/4 av maskorna, gjorde 50 luftmaskor för handtag. Sedan hoppade jag över 1/4 av maskorna för att fortsätta göra fasta maskor i 1/4 av maskorna och 50 luftmaskor för nästa handtag.

Efter det virkade jag ytterligare två varv med fasta maskor runt hela varvet, inklusive handtagen och avslutade med en smygmaska och att fästa tråden.

Jag vet inte om jag kommer använda den till något, jag ville bara testa att göra en för jag såg en blid på något liknande.
Kanske kan man ta med den till stranden i sommar och förvara dom blöta badkläderna i den när man ska åka hem?

Lämna en kommentar